Alteryx یک پلتفرم نرم افزاری است که به افراد امکان می دهد راحت تر با داده ها کار کنند. پلتفرم Alteryx دسترسی، پاکسازی، آزمایش، ترکیب، تجزیه و تحلیل و خروجی داده ها را بسیار ساده تر از Excel، SQL، Power Query یا ابزارهای مشابه می کند. Alteryx به تیمها اجازه میدهد تا فرآیندهای داده را به روشی کارآمدتر، تکرارپذیرتر، کمتر مستعد خطا و کم خطرتر بسازند. این فرآیند می تواند در هر بخشی باشد که داده ها نیاز به دستکاری، ادغام، آزمایش یا تجزیه و تحلیل دارند.
چند نمونه از بخشهایی که با Alteryx روی آنها میتوان کار کرد عبارتند از:
- حسابداری برای تطبیق و تلفیق.
- مالی برای پیش بینی و ترکیب داده ها از بخش های مختلف.
- ممیزی برای آزمایش مجموعه داده های بزرگ، جستجوی ناهنجاری ها/تقلب ها و ممیزی مستمر.
- مالیات برای تجزیه و تحلیل، تقسیم، پرونده های ایالتی/فدرال و غیره.
- منابع انسانی برای پیشبینی فرسودگی، تعدیل حقوق و قدرت بخشیدن به داشبوردهای اجرایی.
- بازاریابی برای ترکیب داده ها از ده ها پلت فرم آنلاین و تست A/B.
- SalesOps برای گزارش کمیسیون و برنامه ریزی قلمرو.
- زنجیره تامین / تدارکات برای تجزیه و تحلیل فروشندگان، هزینه و زمان.
- فناوری اطلاعات برای سرعت بخشیدن به پرس و جوها، کاهش بار SQL، و پر کردن پایگاه های داده و ابزارهای
Alteryx Designer چیست و چه کاری می تواند انجام دهد؟
Alteryx Designer یک مجموعه نرم افزار تجزیه و تحلیل داده های سلف سرویس است که می تواند عملیات ETL (Extract, Transform, Load) و برخی موارد دیگر مانند دستکاری داده های شما، ایجاد محاسباتی که معمولاً در اکسل انجام می دهید، ساختار گزارش های خود یا حتی انجام دهد.
استفاده از ابزارهای پیش بینی برای پیش بینی این دارای یک رابط بصری کشیدن و رها کردن است که آن را برای یک کاربر تجاری معمولی بصری می کند زیرا نیازی نیست که یک کدنویس اصلی یا از پس زمینه IT باشید. این به شما امکان می دهد چندین منبع داده را از مکان های مختلف مانند فایل ها، پایگاه های داده یا API ها وارد کنید.
شما می توانید داده های ساختاریافته یا بدون ساختار را وارد کرده و آن ها را آماده، ترکیب و تجزیه و تحلیل کنید. سپس میتوانید این خروجیها را در گزارشهایی مانند فایلها یا نمودارها، به پایگاههای داده یا APIها برگردانید، یا فرآیندی را که از طریق Alteryx Server ساختهاید به اشتراک بگذارید.
آلتریکس
این گردشهای کاری میتوانند در زمان زیادی برای کاربران صرفهجویی کنند، زیرا میتوانند به شما اجازه دهند بسیاری از فرآیندهای تکرارپذیر خود را به طور منظم انجام دهید. ممکن است قبلاً گزارشی به صورت فصلی ایجاد کرده باشید و به صورت دستی محاسبه کرده و شکل دادههای خود را متناسب با یک گزارش تغییر داده باشید. با ایجاد یک گردش کار در Alteryx Designer، باید ورودی خود را جایگزین کرده و run را بزنید که تمام زمانی را که صرف کارهای دستی و پرزحمت کرده اید به شما باز می گرداند.
استفاده از Alteryx Server در ارتباط با Designer به شما این امکان را می دهد که گردش کار خود را به صورت فصلی، ماهانه، روزانه یا بر اساس نیازهای شما برنامه ریزی کنید. استفاده از سرور سازماندهی گردش کار، اشتراک گذاری و همکاری را آسان می کند. راه هایی برای مدیریت اتصالات پایگاه داده، حفظ کنترل نسخه و کنترل مجوزهای کاربر مزایای بیشتری دارد. اتصال مستقیم به داده ها به شما امکان می دهد ریسک را به حداقل برسانید و ویژگی های Alteryx Designer می تواند به حفظ دقت داده های شما کمک کند.
چه کسی می تواند از آلتریکس استفاده کند؟
هر شخصی! زیبایی Alteryx در این است که به کاربر عادی تجاری قدرت می دهد تا یک تحلیلگر شود. اکسل ابزار بدی نیست، اما شخصاً متوجه شدهام که اغلب به روشهایی استفاده میشود که بسیار غیرمولد هستند. در هر بخشی که کار می کنید، یک مورد استفاده برای شما وجود دارد. بیایید به چند نمونه نگاه کنیم:
۱- بازاریابی و منابع انسانی
- تیم ها با داده های شخصی زیادی سروکار دارند که ساختاری ندارند یا ناسازگار هستند.
- جمع آوری و سازماندهی آدرس های ایمیل، اطلاعات تماس و اطلاعات شخصی. اغلب به دلیل روش های جمع آوری، سازگاری وجود ندارد.
- مکانهای متعددی که این دادهها در آنها ذخیره میشوند، بنابراین یافتن آنچه نیاز دارید دشوار است.
راه حل های بالقوه:
- شما می توانید به چندین منبع داده در Alteryx Designer متصل شوید.
- می توانید داده ها را دوباره سازماندهی کرده و جمع آوری کنید.
- میتوانید این دادهها را با استفاده از مراحل پاکسازی برای حذف فضاهای انتهایی و جایگزینی nullها با علامت زدن برخی کادرها در یک ابزار پاک کنید.
- می توانید از ابزارهایی برای جایگزینی بخش های خاصی از داده ها استفاده کنید.
- شما می توانید داده ها را تقسیم کنید، به عنوان مثال. ممکن است فقط قسمت اول را قبل از علامت @ یک آدرس ایمیل بخواهید؟ از Text to Columns استفاده کنید و بر روی جداکننده @ تقسیم کنید.
۲- گزارش مالی
- تیم ها باید هر سه ماه یک بار گزارش ایجاد کنند.
- جمع آوری داده های مالی از مکان های مختلف، ایجاد و چسباندن جداول در اکسل. ایجاد چند نمودار برای پشتیبانی از این.
- ایجاد vlookup، جداول محوری و انجام محاسبات و دستکاری ها در اکسل، زیرا مشتری شما می خواهد جداول مختلف خروجی را در Powerpoint داشته باشد.
- ایجاد و ارائه داشبورد اکسل.
نرم افزار آلتریکس
راه حل های بالقوه:
- داده ها را از منابع مختلف بیاورید و به راحتی آن ها را ترکیب کنید.
- بدون نیاز به کپی و چسباندن فایل ها با هم برای ایجاد منابع کامل. در عوض، میتوانید همه آنها را در آن بخوانید و میتوانید ستونهای مختلف را از مجموعه دادههای متعدد در صورت نیاز ترکیب کنید، نه فقط یکی در یک زمان.
- از ابزارهایی برای تغییر شکل دادههای خود استفاده کنید تا ستونهای خاصی را بچرخانید تا آنها را بهعنوان ردیف درآورید، یا برای ایجاد سرصفحه ستونهای جدید از ردیفها.
- شما می توانید چندین جدول از یک ورودی داده ایجاد کنید. به جای اسکرین شات گرفتن از هر دسته به یک پاورپوینت، می توانید همه نمودارها را یکجا و مستقیماً به پاورپوینت تولید کنید.
- میتوانید همان گزارشهایی را که زمانی انجام میدادید، اما از طریق Alteryx ایجاد کنید. می توانید نمودارهای پشتیبانی را ایجاد و اضافه کنید و می توانید هر شبکه ای را با این نمودارها با ابزارهایی ترکیب کنید که به شما امکان می دهد بخش های مختلف خود را کنار هم قرار دهید. ابزارهای گزارش به شما امکان می دهد قالب بندی های زیادی را انجام دهید و به شما انعطاف پذیری برای برآورده کردن نیازهای خود را می دهد.
- می توانید از Alteryx Server برای برنامه ریزی برای اجرای هر سه ماهه استفاده کنید. تیم را می توان به مجموعه ای که گردش کار در آن است اضافه کرد و بدون تغییر گردش کار، خروجی را برای خود صادر کرد.
۳- رشد دفتر/فروشگاه
- نیاز به باز کردن یک دفتر/فروشگاه جدید دارید اما می خواهید مطمئن شوید که در یک مکان مناسب است.
- اگر یک مکان اداری جدید، نزدیک به ایستگاه های مترو / قطار / اتوبوس و به خوبی متصل است، نیاز به ارائه خدمات به کارمندان بسیار زیاد است. باید به اندازه کافی در اطراف وجود داشته باشد تا بتوانند غذا دریافت کنند.
- اگر یک فروشگاه جدید است، موارد مشابه مانند اتصال مهم است. آیا به هیچ نقطه عطفی نزدیک است؟
- فاصله این فروشگاه یا دفتر با سایر فروشگاه ها یا ادارات چقدر است؟
راه حل های بالقوه:
- ابزارهای فضایی در Alteryx بسیار منعطف هستند و می توانند به شما در انجام این نوع تجزیه و تحلیل و پرسیدن و پاسخ هر سوالی کمک کنند.
- می توانید انواع مختلفی از تجزیه و تحلیل را ترسیم کنید و سپس با به هم پیوستن آنها به یکدیگر، ایجاد شعاع و اندازه گیری فاصله، آنها را روی هم قرار دهید.
مدل کسب و کار آلتریکس چیست؟
- کارآمد: Alteryx یک پلت فرم سلف سرویس ارائه می دهد که به تحلیلگران کسب و کار اجازه می دهد تجزیه و تحلیل را به تنهایی انجام دهند که به طور سنتی برای تکمیل به چندین حزب و جریان های کاری نیاز داشت.
- مستقل: پلتفرم Alteryx تجزیه و تحلیل را با ابزارهای کشیدن و رها کردن به راحتی قابل درک ارائه می دهد که پارامترهای پیکربندی آسانی دارند که نیازی به کدنویسی ندارند. با پلتفرم Alteryx، تحلیلگران کسب و کار می توانند تمام مراحل یک فرآیند تحلیلی را بدون کمک بخش IT خود مدیریت کنند.
- انعطاف پذیر: Alteryx به کاربران اجازه می دهد تا یک گردش کار بصری ایجاد کنند تا به طور ایمن با داده های منبع اصلی تعامل داشته باشند. تحلیلگران کسبوکار میتوانند اپلیکیشنهایی بسازند که به دیگران اجازه میدهد از طریق یک رابط ساده در فضای ابری عمومی یا خصوصی با جریان کار تعامل داشته باشند. آنها می توانند یک گردش کار را برای خروجی مستقیم نتایج به یک پایگاه داده یا سیستم رکورد پیکربندی کنند.
پلتفرم آلتریکس
- مقیاس پذیر: پلت فرم Alteryx انعطاف پذیری را برای مقیاس پذیری با رشد نیازهای تجاری هر مشتری ارائه می دهد. با فشار دادن بارهای کاری تحلیلی به سمت معماری سرور قابل اعتماد، مشتریان می توانند فرآیندهای پیچیده محاسباتی را با کارآمدتر از آنچه ماشین های محلی اجازه می دهند اجرا کنند در حالی که این گردش های کاری را خودکار و زمان بندی می کنند تا به تحلیلگران تجاری کنترل قوی تری بر چشم انداز تحلیلی خود بدهند.
محصولات و خدمات
پلت فرم اتوماسیون تجزیه و تحلیل Alteryx وظایف را برای کارگران در سراسر زنجیره ارزش تجزیه و تحلیل دموکراتیزه و خودکار می کند. با اشتراک و گزینه های مبتنی بر مصرف، پلت فرم Alteryx به سازمان ها اجازه می دهد تا داده ها را از منابع مختلف کشف، دسترسی، آماده و تجزیه و تحلیل کنند و از تصمیمات مبتنی بر داده، از جمله مصرف نتایج و بینش های کشف شده از طریق استقرار مدل بلادرنگ بهره مند شوند.
معماری پلتفرم Alteryx اجازه می دهد تا راه حل های تجزیه و تحلیلی را بر روی مقیاس کننده های فوق العاده، از جمله خدمات وب آمازون، یا AWS، Microsoft Azure، و Google Cloud Platform یا GCP استقرار کند و به مشتریان Alteryx این امکان را می دهد که میلیون ها کارمند داده را که از خدمات کمتری برخوردار نیستند، ارتقا دهند تا نتایج کسب و کار بهتری را به دست آورند.
برای خرید لایسنس نرم افزار Tableau ، میتوانید از خدمات ما استفاده نموده و درخواست خود را از طریق فرم زیر ثبت نمایید.
بدون دیدگاه